sunnuntai 17. toukokuuta 2009

Long time no see...

Olen minä hengissä ja voin jopa hyvin, siis erityisen loistavasti. Ehkä siinä juuri syy, miksen ole juurikaan kirjoitellut. Ajattelin, että uuden blogin myötä sitä kirjoittaisi, mutta en minä vain osaa. Siis osaa kirjoittaa elämästä ja sen hyvistä asioista, kun tottui aina purkamaan pahaa oloaan vain. Pitäisi opetella, koska haluan, että minulla olisi muistot ja jotain ns. kongreettista myös näistä hyvistä ajoistakin, muualla kuin vain päässäni.

Koulun kanssa olen aikas kiireinen ollut. Välillä tuntui, että ihan lunkistihan tässä pystyy ottamaan, mutta nyt sitten ottaakin takaisinpäin. Hommia olisi vaikka muille jakaa ennen kesäloman alkua. Voin onnekseni kehua olevani aikataulussa. Kotihommat ovat suunnilleen tehty, muutama parityö odottaa tekijäänsä ja tentit lukijaansa. Mutta kun olen tunneilla suurimman osan skarppina aina, niin uskon pärjääväni tenteissä ilman suurempia lukuja. Itse sitä tulee jankattua muille, jotka ressaavat enemmän kuin minä, että ei aina tarvitse tehdä just vimapan päälle, ei se ole sen väärti jos pää sen myötä pamahtaa, mutta kummasti itse ei tuota osaa noudattaa. Ainut ettei mun pää pamahda, se ei ole ehkä koskaan ollut näin kunnossa ja hyvinvoiva kuin mitä se nyt on. Jotenkin tuntuu niin hyvälle olla kunnianhimoinen eikä mennä sieltä mistä aita on matalin.

On tässä muutenkin tapahtunut muutoksia elämässä. Ei ehkä parhaita mahdollisia, mutta ainuita toimivia ja niihin pitää nyt sopeutua. Jäimme Lapsen ja koiruuksien kanssa taas keskenämme kotiin. Ei, emme eronneet, mutta työt veivät toisen muualle. Ja töitä on nykyjään tehtävä siellä missä niitä on, ymmärrän sen kyllä. Aluksi oli totutteleminen, mutta nyt jopa uskalla välillä sanoa taas nauttivani tästä. Se toisen lähelläolo ja läheisyys on saanut taas ihan uuden merkityksen kun ei olla fyysisesti läsnä toisillemme kokoaikaa. Sanoinkin eilen, että minusta tuntuu, että olen ikäänkuin rakastunut uudelleen <3.

Kesä tulee vauhdilla. Odotan sitä kovin. Tästä tulee ehkä yksi elämäni parhaista kesistä, jos nyt näin voi sanoa. Kaipuuta vanhaan ei ole. Enhän toki voi tietää, että kohtalolla jotain suunnitelmia varalleni, mutta niiden odottamiseen en voi rakentaa, vaan on elettävä tässä ja nyt, sillä koskaan ei voi huomisesta tietää, se on liian monta kertaa nähty. On elettävä, nautittava ja rakastettava. Niin minä aion tehdä, tehkää tekin :)

Pushal, Lumi

7 kommenttia:

Gata kirjoitti...

Voi Lumi! Olen niin vilpittömän onnellinen, että sinulla menee hyvin. Olet tehnyt paljon raskaita päätöksiä ja tekoja hyvinvointisi eteen ja nyt ne kantavat hedelmää. On niin liikuttavan ihana lukea siitä, miten asiasi ovat järjestyneet. Jopa tuo uudelleen rakastuminen omaan mieheen! Jos vaan mitenkään runosuoni pulppuaa, kirjoita ihmeessä. Ymmärrän, että itsesi takia tämän hyvän ajan kirjoittaminen on sitä parasta konkretiaa, mutta me lukijat tykätään susta myös! Eihän meillä lukijoilla oikeasti ole sanomista siihen, että bloggaako blogin omistaja vai ei, mutta kai sitä sa toivoa...? :D On niin ihana iloita toisen puolesta...

Lumi kirjoitti...

Kiitos Gata. Ei sillä, tätä tekstiä oli mukava kirjoittaakin ja kyllä se kirjoittaminen sujuikin ihan hyvin, mutta äh, en tiedä mikä siinä oikein on.

Ja toki saa toivoa ja tuon kuuleminen kannustaa bloggaamaan, vaikka en tietenkään sen takia bloggaa. Äh, en osaa nyt tätäkään selittää taas oikein tai niin, että se ymmärrettäisiin oikein..;)

Mutta tarkoitus olisi pyrkiä kirjoittamaan kyllä, missä määrin, en tiedä, mutta useammin kuin tähän asti :)

Tiedän tuon tunteen, että on ihana iloita toisen puolesta, niin minäkin teen ja varsinkin silloin on helppo iloita tai helpompi kun on oma elämä reilassa. Vaikka ainahan sitä pitäät oisten puolesta iloita jos toisilla menee hyvin.

Mimmu kirjoitti...

Kuulostatkin todella iloiselta, onnelliselta ja uudelleen rakastuneelta :) Ja se on hieno asia se!

Gata kirjoitti...

Lumi, kyllä mä taisin sun ajatuksen ymmärtää kommentistasi. Just tolleen mä sen omani tarkoitin: kannustukseksi, ei painostukseksi. Mulla on itelläni ollut hieman hankaluuksia kanssa kirjoitella, mutta ehkä se tästä taas... :)

Lumi kirjoitti...

Mimmu, kiitoksia ja ihana kuulla, että se välittyy myös lukijoillekin saakka :)

Gata, hyvähyvä. Tsemppaillaan tahoillamme :)

Stansta kirjoitti...

Kyllä se hyvä olo ja tasapainoisuus välittyy tekstistäsi, ihanaa!
Ja mahtavaa kesän alkua!!! :D

Lumi kirjoitti...

Stansta, kiitos ja sitä samaa myös Sinulle !